HTML

Fuss Szabadon!

A futásról és a szabadságról. A szabad futásról és a futás szabadságáról. Meg néha rólam, meg néha másról.

Friss topikok

Lapos a Föld!

2014.01.14. 14:07 BTF Laci

Futás közben jól végig lehet menni egy-egy gondolaton, vagy gondolatkörön. Íme!

Nemrégiben egy fészbúkos csopiban alakult ki beszélgetés erről-arról, többek között valahogy belekeveredett a hit kérdése is, mint olyan. Néhányan megrőkönyödve hördültek fel, annak hallatán, hogy vannak, akik hisznek valamiben, mondjuk az Istenben, vagy bármi másban... Meg mertem jegyezni erre, hogy mivan?! - Te meg abban hiszel, hogy a Föld gömb alakú. És valóban, a legtöbben hittek is benne...

Hát én most kijelentem, hogy én ebben nem hiszek. Szerintem a Föld lapos és ha elmegyünk a széléig, akkor lepottyanunk. És szerintem az égbolt forog a lapos Föld fölött, a Nap meg lemegy, alattunk visszajön és ismét felkel.

Érdekes kérdést vet fel ez az egész. Mit hiszünk és mit tudunk? Amit tudunk, honnan tudjuk? A tudás tapasztalatra épülhet, a többi szerintem csak hit. Valójában semmit nem tudok, csak amit éppen látok, vagy éppen érzek. Azt is csak azért tudhatom, mert hiszek a szememnek.

Jártamban-keltemben soha nem tapasztaltam, hogy a Föld gömbölyű lenne. Azt látom, hogy lapos, azt is, hogy vannak rajta dombok és hegyek, de senkit nem ismerek, aki azt tapasztalta volna, hogy gömbölyű. Amúgy sem hinnék el senkinek ekkora badarságot. Nem is csodálkozom rajta, hogy régebben megégették, aki ekkora hülyeséget mondott és meg merte kérdőjelezni Földünk laposságát.

Persze van a sok hiszékeny ember, akiket megvezetnek, mint a barmokat. Bármit meg lehet velük etetni. Brit tudósoknak meg a Velvetnek mindent elhisznek. És képesek úgy állítani, mintha csak egyszer is látták volna, hogy a Föld gömbölyű.

Tessék! Utólag bizonyítékot is találtam a felvetésemre... szóval mégsem mindenki hülye... :D

Kíváncsi vagyok erre ki mit lép... :D Hajrá!

Meg jó futást is mindenkinek! ;)

Szólj hozzá!

Címkék: filozófia hit lapos kételkedés Föld

A bejegyzés trackback címe:

https://mirkorun.blog.hu/api/trackback/id/tr265758055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása